۶ مزیت لیفتراک‌ کوماتسو با انتقال هیدرواستاتیک

۶ مزیت لیفتراک‌ کوماتسو با انتقال هیدرواستاتیک

لیفتراک کوماتسو

 

لیفتراک ها از طریق بیش از ۱۰۰ سال پیشرفت در تفکر نواورانه و دست زدن به مواد تکامل یافته اند. از اولین اسانسور هیدرولیکی معرفی شده در سال ۱۹۲۰ تا استاندارد سازی پالت ها در دهه ۱۹۳۰ تا ماشین های پیشرفته و پیشرفته امروز، لیفتراک ها قوی تر، مانور و کارامد تر از همیشه هستند.

از جمله پیشرفت های اخیر در لیفتراک انتقال هیدرواستاتیک است. این یک نوع انتقال است که – اگر چه برای هر نوع وسیله نقلیه یا ماشین مناسب نیست – برای وظایف معمولی لیفتراک، محیط زیست و اپراتورهایی که بخشی از عملیات حمل و نقل مواد هستند، ایده ال است. و اگر چه این یک پیشرفت نسبتا جدید در لیفتراک است، انتقال هیدرواستاتیک دارای سابقه اثبات شده در ساخت و ساز بسیار بزرگتر و ماشین الات معدن با چرخه بالا  میباشد.

انتقال هیدرواستاتیک در لیفتراک چیست؟

.هنگامی که شما در مورد چگونگی انتقال وسیله نقلیه معمولی خود فکر می کنید، ممکن است بر روی چرخ دنده تمرکز کنید – چه دستی یا اتوماتیک. با انتقال هیدرواستاتیک، هیچ چرخ دنده ای برای تغییر وجود ندارد، به این معنی که هیچ کلاچ وجود ندارد. به این ترتیب، بیشتر شبیه به انتقال اتوماتیک است، اگرچه طراحی و عملکرد انتقال هیدرواستاتیک بسیار متفاوت است.

بزرگترین تفاوت با انتقال معمولی معرفی یک پمپ است که بر اساس یک مفهوم مهندسی پایه استفاده از مایع تحت فشار برای تبدیل به انرژی مکانیکی است. با انتقال هیدرواستاتیک، قدرت با فشار و ازاد کردن مایع از طریق یک پمپ به جای کمربند یا چرخ دنده تولید و منتقل می شود. حرکت مایعا

ت از طریق یک پمپ هیدرولیک قطار وسیله نقلیه را هدایت می کند. به عبارت ساده، پمپ انرژی مکانیکی را به p تبدیل می کند

این طراحی انتقال می تواند قدرت زیادی را به سرعت ارائه دهد – قابلیت های ایده ال برای وسایل نقلیه و ماشین الات که نیاز به قدرت قابل توجه بر روی تقاضا در صنایع معدن، ساخت و ساز و حمل و نقل مواد دارند.

انتقال هیدرواستاتیک همچنین نحوه رانندگی اپراتورها را تغییر می دهد که کنترل و دقت بیشتری را ارائه می دهد. به عنوان مثال، بدون کلاچ، اپراتور باید به روش متفاوت اما از بسیاری جهات سودمند برای رانندگی و استفاده از وسیله نقلیه مانند لیفتراک عادت کند.

به عنوان مثال، شتاب دهنده جریان روغن را از طریق انتقال کنترل می کند، بنابراین ازاد کردن ان به طور خودکار وسیله نقلیه را کاهش می دهد، با پدال ترمز مورد استفاده برای inching. این یک روش ظریف اما شهودی برای رانندگی یک وسیله نقلیه است. اما، هنگامی که اپراتور به ماهیت منحصر به فرد چگونگی شتاب در انتقال هیدرواستاتیک با سرعت متغیر عادت می کند، این یک تجربه کلی بهتر است. این تنها یکی از مزایایی است که اپراتورهای حمل و نقل مواد قدردانی خواهند کرد.

سیستم های متعارف در مقابل سیستم های هیدرواستاتیک لیفتراک کوماتسو

متعارف

از دست دادن انتقال در مبدل گشتاور و کلاچ ایجاد می شود.کلاچ و چرخ دنده استفاده می شود که می تواند باعث قطع برق شود.قدرت مکانیکی توسط احتراق موتور تولید می شود.ایده ال برای وسایل نقلیه که نیاز به سرعت بالاتر و ثابت دارند.بسیاری از قطعات متحرک که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و می توانند فرسوده شوند.پمپ های دنده جابجایی ثابت از روغن بیشتری استفاده می کنند که منجر به بارگذاری اضافی موتور و مصرف سوخت می شود.نیاز به اپراتور برای انجام مانورهای خواستار و حمل و نقل محموله های دشوار و کار اسکله هست.

هیدرواستاتیک

تلفات قدرت در کل محدوده سرعت موتور حداقل است.بدون کلاچ و چرخ دنده برای قدرت نرم و صاف و بدون وقفه استفاده می شود و هیچ امکان از دست دادن گرما یا لغزش از عملیات اینچینگ وجود ندارد.انرژی مکانیکی توسط مایع تحت فشار در یک پمپ متصل به موتور تولید می شود.بهترین برای وسایل نقلیه – مانند لیفتراک – که نیاز به انفجار قدرت بر روی تقاضا، سرعت کم.قطعات متحرک کمتر از گیربکس های معمولی، که ممکن است منجر به تعمیر و نگهداری کمتر و خرابی شود.محصولات درایو هیدرواستاتیک که از سنجش بار اتوماتیک با پمپ جابجایی متغیر استفاده می کنند فقط مقدار مایع هیدرولیک مورد نیاز برای انجام کار را تامین می کنند.کنترل اسان و بهبود عملکرد، به ویژه در سفر غیر خزش، شروع در شیب، و شرایط سوئیچ پشت

 

شش مزایای استفاده از مواد انتقال هیدرواستاتیک در لیفتراک

 

اکنون که تفاوت های اساسی طراحی بین انتقال های معمولی و هیدرواستاتیک را می دانید، بیایید برخی از مزایای کلیدی برای برنامه های کاربردی حمل و نقل مواد را بررسی کنیم.

مصرف سوخت پایین تر و انتشار گازهای گلخانه ای: لیفتراک ها اغلب در یک مکان باریک کار می کنند و اغلب برای سرعت بخشیدن و توقف سریع (تعویض بین سفر به جلو و عقب) یا ترکیب عملیات حمل و نقل کانتینر و مسافرت مورد نیاز است.

به طور خاص، هرچه میزان بار یا عملیات در سایت بالاتر باشد (به عنوان مثال حمل و نقل زمینی، حمل کانتینر)، این شرایط کاری بیشتر شایع می شود.

 

به طور کلی، موتورهای لیفتراک با انتقال هیدرواستاتیک برای این عملیات توقف و رفتن بسیار کارامد هستند.

این کارایی فوق العاده را می توان عمدتا به موتور لیفتراک نسبت داد که در RPM پایین تر کار می کند و قدرت را با استفاده از مایع هیدرولیک به چرخ ها هدایت می کند.

همچنین نیازی به چرخش موتور نیست.

 

بهتر از همه، از انجا که سرعت و قدرت به مایع تحت فشار بستگی دارد، یک موتور لیفتراک با انتقال هیدرواستاتیک می تواند در کارامدترین دور در دقیقه خود کار کند و هزینه های سوخت را کاهش دهد.

همچنین نحوه طراحی انتقال هیدرواستاتیک می تواند بر مصرف سوخت تاثیر بگذارد.

به عنوان مثال، لیفتراک های کوماتسو از قابلیت سنجش بار در مرکز بسته استفاده می کنند که به طور خودکار بارگذاری را با یک پمپ جابجایی متغیر حس می کند که تنها مقدار مایع هیدرولیک مورد نیاز برای انجام کار را تامین می کند.

این امر کارایی بسیار بیشتری نسبت به پمپ های دنده جابجایی ثابت معمولی فراهم می کند و از قدرت موتور برای کاهش مصرف کلی سوخت استفاده می کند. با استفاده از این سیستم، اپراتور همچنین می تواند جسم را بلند کند

انتشار گازهای گلخانه ای پایین تر: کاهش استفاده از سوخت های کربن بدون چرخش موتور مورد نیاز نیز باعث کاهش انتشار CO2، ارائه مزایای زیست محیطی و بهبود کیفیت هوا در محیط های محدود حمل و نقل مواد داخلی می شود.

فن اوری های دیگر را می توان با انتقال هیدرواستاتیک برای کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای استفاده کرد، مانند موتور کوماتسو FH100-160 Tier Final 4 – که در سری FH لیفتراک ها استفاده می شود – که از چندین سیستم چرخش کاتالیزوری و گاز استفاده می کند. این تکنولوژی NOx را به بخار اب و گاز غیر سمی تجزیه می کند.

سهولت عملکرد: کنترل های ساده (بدون کلاچ)، شتاب صاف، سرعت متغیر و قدرت سریع بر روی تقاضا در انفجارهای کوتاه، همه به یک تجربه اپراتور پیشرفته اضافه می شوند – هنگامی که اپراتورها به روش منحصر به فرد که انتقال هیدرواستاتیک انجام می شود، عادت می کنند.

در اینجا یک عکس فوری از برخی از راه های لیفتراک با انتقال هیدرواستاتیک اسان تر است:

از انجا که هیچ کلاچ و چرخ دنده ای وجود ندارد، هیچ اختلالی در انتقال قدرت یا شتاب ناهموار در طول حرکت های افزایشی وجود ندارد، و برای یک تجربه یکپارچه تر و صاف تر است.

اپراتورها می توانند کنترل سرعت بیشتری با سرعت های زیادی در جهت های جلو و عقب داشته باشند

انتقال هیدرواستاتیک زمان پاسخ کمتری در مقایسه با گیربکس دنده برای قدرت سریع و تقاضا و شتاب دارد

حرکات دقیق و گشتاور بالا در سرعت پایین نشانه های انتقال هیدرواستاتیک است که به این لیفتراک ها قابلیت های عملکرد استثنایی می دهد.

یک موتور با گیربکس هیدرواستاتیک همچنین می تواند با استفاده از سرعت و جهت به جای ترمز، فرود را از تپه یا درجه کنترل کند.

هنگام حرکت و توقف قبل از بارها و قفسه ها، اپراتورها می توانند سرعت لیفتراک را با پدال شتاب دهنده یا اهرم با نیاز کمتر به عملیات اینچینگ کنترل کنند و خستگی اپراتور را کاهش دهند.

سایش و پارگی کمتر: با انتقال هیدرواستاتیک، قطعات متحرک کمتری وجود دارد. از انجا که یک لیفتراک با انتقال هیدرواستاتیک کلاچ یا گیربکس ندارد، کمتر می تواند اشتباه باشد.

اجزای کمتر به طور کلی از یک سیستم مکانیکی می تواند منجر به خدمات اسان تر، سریع تر و کم هزینه تر انتقال هیدرواستاتیک شود. این می تواند هر گونه پول عملیات حمل و نقل مواد را در تعمیرات بیشتر پایین خط صرفه جویی کند.

همچنین، تقریبا هیچ سایشی در اجزای درایو و ترمز وجود ندارد، به این معنی که زمان اماده به کار بیشتر و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در مقایسه با سیستم های مبدل گشتاور سنتی – حتی در سخت ترین برنامه های کاربردی.

ترمز استثنایی: وظایف حمل و نقل مواد با قابلیت های ترمز پیشرفته لیفتراک با انتقال هیدرواستاتیک اسان تر و کارامدتر می شود.

ترمز دیسک روغن با این لیفتراک ها به طور خودکار هنگامی که شتاب دهنده ازاد می شود، درگیر می شود. این قابلیت به ترمز نرم تر ترجمه می شود و سایش کلی دستگاه را کاهش می دهد.

هزینه های عملیاتی پایین تر: با در نظر گرفتن تمام مزایای لیفتراک با انتقال هیدرواستاتیک، کاهش هزینه های عملیاتی یک مزیت ارزشمند است. به عنوان مثال، یک لیفتراک بسیار کارامد با یک پمپ هیدرولیک انتقال هیدرواستاتیک کنترل الکترونیکی کنترل اپراتور را افزایش می دهد، از دست دادن انتقال قدرت را به حداقل می رساند، به کاهش استفاده از سوخت کمک می کند و اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد – همه عواملی که می توانند هزینه های عملیاتی را کاهش دهند.

فشار بر روی (با انتقال هیدرواستاتیک)

عملیات حمل و نقل مواد تحت فشار مداوم برای افزایش کارایی، افزایش بهره وری و کاهش کل هزینه مالکیت است. خوشبختانه، انتقال هیدرواستاتیک از نوع دیگری از فشار برای تولید مزایای عملکرد استفاده می کند که مدیران حمل و نقل مواد می توانند برای دستیابی به اهداف عملیاتی خود استفاده کنند.