لوازم پمپ ترمز لیفتراک

لوازم پمپ ترمز لیفتراک

 

پمپ ترمز لیفتراک

 

 

 

 

لوازم پمپ ترمز لیفتراک برندهای سپاهان،سهند،کوماتسو،آریا،کاترپیلار،کلارک،میتسوبیشی،هایستر،نیسان،تویوتا،هیوندای،زوم‌لاین و دوسان

را میتوانید با کیفیت و قیمت مناسب تامین کنید.

لوازم پمپ ترمز لیفتراک یک سیستم هیدرولیکی است که وظیفه اعمال فشار به لنت های ترمز را بر عهده دارد و به لیفتراک اجازه می دهد تا متوقف شود یا سرعت آن کاهش یابد.

از چندین جزء کلیدی تشکیل شده است:

1. سیلندر اصلی: این جزء مرکزی پمپ ترمز است که وظیفه فشرده سازی مایع هیدرولیک و انتقال فشار به لنت های ترمز را بر عهده دارد.

2. لنت ترمز: قطعاتی هستند که با چرخ ها تماس پیدا می کنند و باعث ایجاد اصطکاک و کندی یا توقف لیفتراک می شوند.

3. خطوط هیدرولیک: لوله هایی هستند که سیال هیدرولیک فشرده را از سیلندر اصلی به لنت ترمز منتقل می کنند.

هنگامی که اپراتور پدال ترمز را فشار می دهد، پمپ ترمز مایع هیدرولیک را در سیلندر اصلی فشرده می کند و سپس به لنت های ترمز فشار وارد می کند.

این اصطکاک ایجاد شده توسط لنت های ترمز، لیفتراک را کند یا متوقف می کند و به آن اجازه می دهد تا با خیال راحت در محیط های مختلف کار کند.

پمپ ترمز یک جزء ایمنی ضروری است، زیرا لیفتراک را قادر می سازد تا به طور ایمن مانور داده شود، به خصوص در شرایطی که توقف ناگهانی یا تغییر جهت مورد نیاز است.

معمولاً به گونه ای طراحی شده است که بادوام و بادوام باشد و بتواند در برابر نیازهای سنگینی که توسط عملیات لیفتراک به آن وارد می شود، مقاومت کند.

 

 

 

 

 

لوازم پمپ ترمز لیفتراک

 

 

 

 

پمپ ترمز لیفتراک یک سیستم هیدرولیکی است که سیستم ترمز را در لیفتراک کار می کند. با فشرده سازی مایع ترمز کار می کند که فشاری را ایجاد می کند که ترمزها را اعمال می کند.

سیلندر اصلی یکی از اجزای مهم پمپ ترمز است، زیرا حاوی مایع ترمز است و جریان فشار به ترمزها را کنترل می کند.

این شامل یک پیستون و یک سوپاپ است که فشار را تنظیم می کند و از اعمال فشار بیش از حد به ترمزها جلوگیری می کند که می تواند باعث آسیب به سیستم ترمز شود.

سیلندر اصلی معمولاً در نزدیکی صندلی اپراتور قرار دارد و برای تعمیر و نگهداری و بازرسی به راحتی قابل دسترسی است.

 

 

 

پمپ ترمز

 

 

 

 

لیفتراک نوعی کامیون صنعتی است که برای بلند کردن و جابجایی بارهای سنگین معمولاً در انبار یا محیطی مشابه استفاده می شود.

این برای کمک به کارگران در جابجایی آسان اقلام سنگین در اطراف تاسیسات طراحی شده است و کارایی و بهره وری را بهبود می بخشد.

لیفتراک ها انواع مختلفی دارند، از جمله مدل های برقی، گازی و دیزلی و اندازه و ظرفیت آن ها متفاوت است.

آنها از یک قاب، یک کابین اپراتور، مجموعه ای از چرخ ها و یک سیستم هیدرولیک تشکیل شده اند.

اپراتور روی یک سکو می ایستد و از اهرمی برای بالا و پایین بردن بار استفاده می کند که معمولاً یک پالت یا کانتینر است.

لیفتراک ها به طور گسترده در صنایعی مانند تولید، انبارداری و خرده فروشی استفاده می شوند تا به کارگران کمک کنند به راحتی بارهای سنگین را در اطراف تاسیسات جابجا کنند.

 

 

 

 

در مهندسی خودرو، سیلندر اصلی یک دستگاه کنترلی است که نیرو (معمولاً از پای راننده) را به فشار هیدرولیک تبدیل می کند.

این دستگاه سیلندر واقع در انتهای دیگر سیستم ترمز هیدرولیک و/یا سیستم کلاچ هیدرولیک را کنترل می کند.

همانطور که پیستون(ها) در امتداد سوراخ سیلندر اصلی حرکت می کنند، این حرکت از طریق سیال هیدرولیک منتقل می شود و منجر به حرکت سیلندر می شود.

فشار هیدرولیک ایجاد شده با حرکت یک پیستون (داخل سوراخ سیلندر اصلی) به سمت سیلندر سیال را به طور یکنواخت فشرده می کند،

اما با تغییر سطح مقایسه ای سیلندر اصلی و هر سیلندر می توان مقدار آن را تغییر داد. نیروی و جابجایی اعمال شده به هر سیلندر برده، نسبت به مقدار نیرو و جابجایی اعمال شده به سیلندر اصلی.

 

 

 

لوازم پمپ ترمز

 

 

 

رایج ترین استفاده های خودرو از سیلندر اصلی در سیستم های ترمز و کلاچ است.

در سیستم های ترمز، دستگاه های مورد استفاده سیلندرهای داخل کالیپرهای ترمز و/یا ترمزهای درام هستند.

این سیلندرها را می‌توان سیلندر چرخ یا سیلندر برد نامید و لنت‌های ترمز را به سمت سطحی که همراه با چرخ می‌چرخد فشار می‌آورند

در سیستم کلاچ، دستگاهی که سیلندر اصلی کار می کند، سیلندر نامیده می شود.

یاتاقان را تا زمانی که مواد با اصطکاک بالا روی کلاچ گیربکس از چرخ فلایویل موتور (یا سرامیکی/کربنی) جدا شود، حرکت می‌دهد.
برای ترمزها یا کلاچ های هیدرولیک به طور یکسان، ممکن است از شیلنگ های فشار قوی انعطاف پذیر یا لوله های فلزی با دیواره سخت غیر قابل انعطاف استفاده شود.

اما تنوع لوله‌های انعطاف‌پذیر حداقل برای طول کوتاهی در مجاورت هر چرخ مورد نیاز است، هر زمان که چرخ بتواند نسبت به شاسی خودرو حرکت کند

این مورد در هر خودرویی با فرمان و سایر حرکات تعلیق صدق می‌کند؛

برخی از درگ‌های مسابقه‌ای و حرکتی کارت ها فاقد سیستم تعلیق عقب هستند، زیرا محور عقب به شاسی جوش داده شده است، و برخی از اتومبیل های عتیقه نیز فاقد حرکت تعلیق عقب هستند.

یک مخزن بالای هر سیلندر اصلی، سیلندر اصلی را با مایع ترمز کافی برای جلوگیری از ورود هوا به سیلندر اصلی تامین می کند

حتی کلاچ معمولی از روغن ترمز استفاده می کند، اما ممکن است در کاربرد کلاچ به آن “مایع کلاچ” نیز گفته شود

هر پیستون در یک سیلندر اصلی یک مدار ترمز را راه اندازی می کند و برای کامیون های سبک مدرن و خودروهای سواری معمولاً دو مدار به دلایل ایمنی وجود دارد.

این کار در یک سیستم هیدرولیک تقسیم مورب انجام می شود، یعنی یک مدار از ترمزهای عقب چپ و راست جلو استفاده می کند، در حالی که مدار دوم با دو چرخ دیگر کار می کند.

اگر در یکی از خطوط ترمز یا مهر و موم کالیپر خرابی وجود داشته باشد، یکی از مدارها همچنان سالم خواهد بود و همچنان می تواند خودرو را متوقف کند.

هر مدار در گوشه‌های مخالف کار می‌کند تا از بی‌ثباتی خودرو جلوگیری کند که اگر فقط یک محور ترمز داشته باشد در حالی که محور دیگر ترمز نداشته باشد.

تنها با یک مدار کار می کند، فواصل توقف به طور قابل توجهی طولانی تر است و تعمیرات باید قبل از رانندگی مجدد انجام شود.

هنگام بازرسی لنت و روتور ترمز از نظر سایش، رانندگان و مکانیک ها باید مراقب سایش ناهموار قطعات باشند، زیرا می تواند نشانه ای از فشار کم یا خرابی در یکی از مدارهای ترمز باشد.